Uw medewerkers maken onkosten. Voor benzine, voor studie of voor een broodje onderweg. De verwerking van die onkosten vraagt vaak onevenredig veel tijd van uw financiële administratie. Het kan anders: met de module Onkosten Declaratie (OD) van Elvy. Medewerkers worden voortaan zelf verantwoordelijk voor het correct invoeren van bonnetjes en declaraties. Dat maakt het verwerken van de boeking door de collega’s van de administratie een stuk simpeler en de kans op fouten aanzienlijk kleiner.
Bonnetjes en declaraties zijn in veel bedrijven een bron van ergernis. Gegevens kloppen niet of kloppen maar half. Het is vaak onduidelijk waarom en door wie bepaalde kosten zijn gemaakt. Of er worden kosten gedeclareerd zonder dat er een bon aanwezig is. De verwerking kost uw medewerkers veel tijd. Dan gaat het niet alleen maar om invoer in de administratie, maar ook om het fiatteren van de kosten door managers. En u loopt het risico dat u onterecht kosten vergoedt. Of dat onkosten onjuist in uw administratie terecht komen.
Wat doet Elvy OD precies?
- Medewerkers hebben voortaan zelf de verplichting tot registratie van hun onkosten.
- Dat gebeurt online. Het enige wat zij nodig hebben is een scanner of smartphone.
- Daarna is het aan de verantwoordelijke manager om zijn of haar fiat aan de declaratie te geven.
- Dan komt de boeking bij de financiële administratie terecht, die kan zorgen voor betaling.