Kostenbeheersing en verplichtingen administratie zorgen ervoor dat de juiste beslissingen voor bestellingen en investeringen worden genomen. Een complete en up to date overzicht is dan tijdrovende en geen gemakkelijke opgave. De Exact kostenbeheersing en Verplichtingen administratie geeft inzicht in de actuele status.
Het is een slimme tool die u continu inzicht geeft in de status van bestellingen en investeringen. Zo houdt u of andere financieel verantwoordelijken simpel de vinger aan de pols.
Zou het niet gemakkelijk zijn als u alle bestellingen of verplichtingen die medewerkers aangaan, centraal zou kunnen beheren? Dat is de essentie van de oplossing. Op elk moment van het jaar ziet u de status van uw verplichtingen. Op elk moment van het jaar kunt u dus ook ingrijpen en bijsturen, als dat nodig is. Het voordeel is dat het toewijzen van budgetten minder tijd kost. En u kunt ook de voortgang van verplichtingen binnen uw bedrijf monitoren. U weet precies welke verplichting wáár in uw bedrijf is aangegaan.
Wat doet de oplossing precies?
Initieel:
- Met de Kostenbeheersing en Verplichtingen kunt u de bedrijfsbudgetten eenvoudig registreren.
Gedurende het beslissingsproces:
- De medewerkers kunnen een aanvraag of bestelling indienen.
- Na goedkeuring wordt beslag gelegd op een deel van het budget en kunnen de offertes en dergelijke worden aangevraagd.
- Na goedkeuring van de offertes worden de verplichtingen aangegaan en geregistreerd.
- Na het binnenkomen van de nota’s kunt u deze tegen de verplichting aanhouden, ter goedkeuring van de nota.
- Door de centrale registratie ziet u meteen welke verplichtingen uw bedrijf op dit moment is aangegaan.
- U blijft ‘in control’: er wordt niets besteld of geïnvesteerd zonder uw fiat of dat van de verantwoordelijke managers.
Actric Exact Software Consultancy heeft Inkomend kostenbeheersing & verplichtingen reeds geïmplementeerd bij diverse Zorgorganisaties, Commerciële organisaties, Overheden en Educatie instellingen, dit doen wij met behulp van o.a. Exact Globe, Exact Synergy & Elvy.